Струга/Охрид, 18. март 2024 (ОХРИДПРЕС) – Во Facebook групата SpomenikDatabase за најзначајните и најзначајните од апстрактните и модернистичките споменици од Втората светска војна изградени во Социјалистичка Федеративна Република Југославија од 1960 до 1990 година, објавена е фотографија од модуларен киоск, кој беа создадени од производителот на ПВЦ „Треска Полипласт“ во Струга.
– Кога станува збор за повеќенаменскиот модуларен киоск од времето на Југославија, најчесто вниманието и фокусот го привлекува неговиот зачетник, словенечкиот дизајнер Саша Ј. Махтиг (кој го создаде познатиот киоск K67). Како и да е, често заборавената фигура која исто така придонесе многу за нивното неповторливо наследство беше македонскиот дизајнер и архитект Александар Никуљски (иако понекогаш можете да го сретнете и како „Никољски“ или „Никољски“), кој дополнително го истражуваше концептот на модуларни киосци, создавајќи неколку дополнителни сорти и стилови во текот на 1970-тите и 80-тите, како што е моделот KC-190, како што се гледа овде на оваа промотивна маркетиншка слика од југословенската ера која го прикажува киоскот обоен со светла живост, слична на тоа како биле обоени киосците K67 на Mächtig. Создадени од производителот на ПВЦ „Треска Полипласт“ во Струга, Република Македонија, киосците на Никуљски беа испорачани низ Југославија, како и во поголемиот дел од Источна Европа, а многу од нив сè уште се наоѓаат низ пејзажот до ден-денес. Никуљски почина во 2018 година. Значи, следниот пат кога ќе видите еден од овие киосци од југословенската ера надвор во пејзажот, погледнете внимателно за да проверите дали е К-67 или КЦ-190 или можеби некоја од другите видови, стои во објавата.
Своевремено, овие киосци беа чест декор и на улиците во Охрид. Вообичаено се користеа за продавање на весници, сувенири и поситни производи, но и за продажба на храна и пијалоци. (Крај)
извор: ОхридПрес фото: SpomenikDatabase